Prosty sernik

No i nadszedł czas, żeby zmierzyć się z pierwszym w życiu sernikiem. Osobiście nie jestem fanem serników ale moja rodzina była tak zadowolona z rezultatu, że doczekał się prezentacji na blogu. Jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu, a takie przepisy są najcenniejsze.

Składniki:
  • 1kg sera białego półtłustego
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • pół kostki masła (125g)
  • 2 płaskie łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 łyżki mąki krupczatki
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • garść rodzynek




 Sposób przygotowania:
  1. Rodzynki namaczamy w gorącej wodzie przez około 15min.
  2. Żółtka ucieramy z masłem i cukrem a następnie powoli dodajemy ser, mąkę i cukier waniliowy cały czas miksując.
  3. Osobno ubijamy pianę z białek.
  4. Do sera dorzucamy pianę z białek oraz rodzynki i delikatnie mieszamy łyżką.
  5. Sernik wykładamy do nagrzanego piekarnika do 180C.
  6. Pieczemy przez 20 min góra dół, a następnie włączamy termoobieg i pieczemy jeszcze 20-30min.
  7. Po upieczeniu najlepiej, aby sernik studził się powoli w piekarniku, aby za bardzo nie oklapł.

Uwagi:
Ja do pieczenia kupiłam ser z Pątnicy od razu roztarty z masłem, który sprawdził się wyśmienicie.




4 komentarze:

  1. Genialny przepis po 20 moich nieudanych podejsciach do sernika pierwszy raz wyszedl
    taki jak trzeba

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej!

    Czy mogłabyś dokładnie napisać, jaki to ser? Albo jakieś zdjęcie z internetu? Byłabym bardzo wdzięczna! Jestem zielona w pieczeniu i boję się, że nie wyjdzie.
    A na zdjęciach prezentuje się BARDZO apetycznie!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupowałam Twaróg Sernikowy Mielony Piątnica - 1kg. Na opakowaniu pisze nie wymaga dodatku masła, więc nie trzeba już osobno dodawać. U mnie sprawdził się rewelacyjnie. Sernik robiłam już parę razy i za każdym razem wyszedł tak samo. Pozdrawiam ;).

      Usuń
    2. Dzięki wielkie, teraz będę wiedzieć, żeby zwrócić uwagę na zapis o maśle :D
      Oby ciasto (z Twojego przepisu ) wyszło! :-)

      Usuń